söndag 21 augusti 2011

Collagen +

Veckans nyheter är sömn och mineraler.
Forskning - i första hand engelska och amerikanska källor - pekar på att med stigande ålder minskar förmågan och möjligheter till för djupsömn, dvs. just den fasen av vår sömn när kroppen återhämtar sig.

Bristen på återhämtning ökar belastningar och kroppen slits mer och snabbare.

Motståndskraften minskar, immunförsvaret jobbar för fullt, bränner mineraler i stora mängder – så länge det räcker och sedan kraschar det.
Vi blir sjuka.
Det ända och relevanta metoden att få en betryggande bild om kroppens mineralstatus är mineralanalysen. (hårmineralanalys)
Collagen har en mycket intressant roll just i söm sammanhang. Rollen är en sk. positiv spiral, då collagen tas bäst upp under djupsömn, varför collagen främjar djupsömn.

Så även om du tycker att inga symptom tyder på att du skulle behöva collagen för dina leder, kan collagen göra nytta för dig – om du är något äldre än ca 28-30 år.

Arbetet med frekvensterapin fortsätter. Programbeskrivningarna är snart färdiga och bekräftar på ett indirekt sätt att goda cellfunktioner är grunden till allt.

Med andra ord celloptimering löser ojämförbart flera problem än symptombehandling. Hur gör man då?

Slutsatsen, att det viktigaste steg i hälsofrämjande terapier är att först konstatera med mineralanalys vad läget är, vad ska eller lämpligt att göra för din hälsa.

Syftet med det är att på alla möjliga sätt och medel stödja immunförsvaret.

Se: MaxFlavonoid – månadens kampanjvara – är med överallt i rekommenderade produkter efter/under frekvensterapin. Är det en slump? Smart affärsdrag? Knappast.



Gång efter gång möter jag åsikten att ”det är så dyrt med hälsan”. Gång efter gång försöker jag förklara varför det är fel sätt att tänka.
Tänk bara efter en kort sekund: vad skulle göra om i morgon konstateras att du är allvarlig sjuk, har en kort tid kvar att leva. Skulle du tycka att ”det inte gör något, jag sparade mycket pengar med att strunta i hälsan.”

Jag vet, jag vet att det är en drastisk bild, men är det orealistisk?

Ja, jag vet att det är så mycket annat som pågår här i livet, vem har tid för sådant? - tänker du.

Att vårda sin hälsa är ett långtråkigt, krävande, tröttsamt jobb - men ytterst lönsam. Båda i pengar och tid, båda för dig och för din närmaste. Ditt liv är inte bara ditt, det är allas som älskar dig.


Tjat, tjat, tjat – tänker du, men tänk än gång till.
Jag ber dig för jag vet vad jag pratar om.

Inga kommentarer: